Jdi na obsah Jdi na menu
 


Životopis

31. 5. 2009

Jméno: Valentino Rossi
Narozen: 16. února 1979
Znamení: vodnář
Místo narození: Itálie, Urbino, region Marche

Sídla: Londýn, Tavullia v Itálii

Mluví: italsky, anglicky
Kuřák: ani náhodou
Orientace: hetero, levák :-)
Stav: svobodný, zadaný, věrný své motorce :-)

Přezdívky: The Doctor, Vale, Motogenius, Valentinik, Rossifumi
Rossifumi vznikl v roce 1994 kombinací jeho příjmení se jménem Norifumi Abeho,"bláznivého" jezdce z Japonska, známého jako Norick Abe (R.I.P. 7.října 2007)
Valentinik ho napadl v 250tkách jako odkaz na "italského superhrdinu" Kačera Donalda neboli Paperinika
The Doctor nemá jasný původ, v Itálii je to označení velice důležitého člověka, Vale někdy vtipkuje, že Rossi je běžné příjmení italských doktorů

Otec: Graziano Rossi
Narozen 14. března 1954 (Itálie, Pesaro, region Marche). Bývalý motocyklový a automobilový profesionální závodník, na mistrovství světa začal jezdit v roce 1977 se Suzuki ve třídě 500ccm, získal tři vítězství v 250ccm v roce 1979.

Matka: Stefania Palma

Stavební architekta ve městě Tavullia. Valentino jí řiká Stefy a její jméno je zároveň jeho nejoblíbenějším.

Barva
vlasů: většinou tmavě hnědá :-)
Barva očí: modro-šedá
Výška: 180 cm - oficiální výška, potvrzeno od Valeho :-)
Váha: 67 kg

Team: Ducati Desmosedici
Motorka: Ducati Desmosedici gp
Závodní číslo: 46
Týmový kolega: Nicky Hayden
První závod: 1991
První vítězství: 1996
První Grand Prix: 1996
První titul mistra světa: 1997

Oblíbený film: Blues Brothers (1980)
Oblíbená kniha: Bar Sport od Stefano Benniho (1976, povídky)
Oblíbený sportovec: Schumacher, Ronaldo, Jeremy McGrath
Oblíbený zpěvák: Vasco Rossi (také jeho blízký přítel)
Oblíbený herec, herečka: Nicolas Cage, Cameron Diaz, Angelina Jolie
Oblíbené auto, motorka: Porsche, Honda, Yamaha
Oblíbené jídlo: těstoviny, italská jídla (jak jinak :-)
Oblíbené pití: Sprite, pivo, džus
Oblíbená hra: Monopoly
Oblíbená města: Londýn, Barcelona

Nejtěžší úsek traťě: na Phillip Islandu v Austrálii
Oblíbené traťě: Assen v Holandsku (před poslední modifikací), Suzuka v Japonsku, Mugello v Itálii a Catalunya v Barceloně
Neoblíbená trať: přestože říká, že má rád všechny, je jí asi Sachsenring v Německu
Bohužel nemá příliš v lásce ani náš Automotodrom v Brně, jestli je to tím, že to byla Biaggiho nejmilejší trať, nevím :-)

Idolové: Homer Simpson a Ayrton Senna (jezdec F1, zemřel v roce 1994 na San Marino GP)
Nejlepší přítel: Alessio Salucci (Uccio)
Domácí mazlíček: anglický buldok Guido (Kvído)
Jeho samolepku si dává na motorku od roku 2001, kdy porazil Biaggiho, i všechny ostatní samolepky lepí na stroj on sám.

Nejlepší moment: první titul mistra světa v roce 1997 (Aprilia 125 ccm)
Nejhorší moment: nehoda na okruhu v Brně v roce 1998 (Aprilia 250 ccm)

Na pustý ostrov: svoji holku, motocrossovou motorku a loď, aby mohl odplout domů :-)
Místo pro dovolenou: Jamajka nebo hory

Talisman: oranžová ninja želvička Michelangelo od maminky Stefanie
Tuhle želvičku si vyprosil na mamce v supermarketu v Pesaře, když mu bylo 11 let, týden před debutem na minibiku. Od druhého závodu ji měl až do svých 13 let připnutou na přilbě.

Koníčky: motorky, skútry, fotbal, lyžování, dálkově ovládané hračky, auta, přátelé, videohry
Zajímavosti: v sezóně při návštěvě nejrůznějších států světa rád předvede naučená slovíčka a věty v daném jazykce, tedy i v češtině :-)



Životopis:

Sympatický, věčně mladý Ital a hlavně jeden z nejznámějších a nejlepších sportovců historie i současnosti, několikanásobný mistr světa silničních motocyklů, známý také svou stále dobrou náladou a vtipnými gagy, kterými vyhnal ze světa motorek stereotyp a nudu.

Tak se dá ve zkratce charakterizovat Valentino Rossi, přezdívaný „Doktor“ (il dottore, the doctor), zbožňovaný po celém světě, nejvíce však v rodné Itálii, odkud se přestěhoval do klidnější Británie, kde má "méně" fanoušků :-))

Narodil se 16. února 1979 motocyklovému a automobilovému závodníkovi Grazianovi a stavební architektce Stefanii. Jelikož byl jeho otec toho času velice úspěšným jezdcem třídy 250ccm, bylo jasné, že i Valentina bude lákat svět rychlých kol. A stalo se tak velmi brzy. Už ve svých dvou a půl letech, ještě než se naučil jezdit na kole, osedlal svůj první minibike.

Později se mu ale zalíbily motokáry a začal v nich závodit, zatímco minibiky byly jen jeho okrajovým koníčkem. O Vánocích 1989, kdy mu bylo 10 let, se dostaly do Itálie minibiky, opravdové miniaturní repliky závodních motorek Grand Prix. Pro Valeho to byla láska na první pohled a začal s nimi závodit. Do třinácti let soutěžil jak v motokárách, tak v minibicích.

Pak se ale rozhodl pokračovat v zábavnějších a méně nákladných motorkách. V listopadu 1992 si poprvé zajel své první kolo na skutečné závodní dráze s Aprilií Futurou 125. V únoru 1993 dosáhl minimálního věku pro soutěže ve třídě 125 ccm a dostal se do týmu Claudia Lusuardiho s motocyklem Cagiva a začal závodit v té době populárním italském šampionátu Sport Production. O rok později v něm získal titul.

V roce 1995 se Valentino zúčastnil jako jezdec Aprilie evropského šampionátu 125 ccm a skončil v něm třetí. Zároveň ve stejné kubatuře vyhrál šampionát Itálie. Následující sezóna nemohla skončit jinak než Valentinovým přechodem do mistrovství světa 125 ccm. Nevedl si vůbec špatně, zvítězil v Grand Prix České republiky v Brně a celkově skončil devátý se 111 body.

Hned v následující sezóně stopětadvacítkám dominoval, když vyhrál jedenáct závodů a s 321 body nechal své soupeře daleko za sebou. V té době nosil na přilbě nálepku "Cosmico!" (Kosmický), kterou o rok později ve třídě 250 ccm vyměnil za značku s nápisem "Nemluvte za jízdy s řidičem". Tu pak nahradil nápisem "Tribú dei Chihuahua" (Kmen Čivavů), což je spolek jeho nejbližších přátel, kteří do doprovázejí na závody a pomáhají vymýšlet slavné gagy, které Valentino předvádí po vyhraném závodě.

Ve třídě 250 tedy hned první rok skončil druhý, ale v příští sezóně v roce 1999 dosáhl bez problémů na titul.

Sezónu 2000 se rozhodl jezdit v nejpopulárnějších pětistovkách. Značku Aprilia vyměnil za Hondu (tam se poprvé seznámil s Jeremy Burgessem, vlastně si ho vynutil) a na konci sezóny se mohl pochlubit druhým místem. Následující rok byl Valentino k neporažení. Vyhrál jedenáct velkých cen a přeskočil hranici tří set bodů (325). O rok později, kdy pětistovky nahradily Moto GP, si to zopakoval (355 bodů).

Také v ročníku 2003 vyhrál titul mistra světa a ze 16 odstartovaných závodů stál 16krát na stupních vítězů. Za čtyři roky v pětistovkách si Rossi připsal přes třicet vítězství. Takovou dominanci motocyklistický sport nezažil od dob Mika Doohana (jednoho z Valeho vzorů). „Doktor“ však přesto, že je jedním z nejúspěšnějších současných sportovců, rozhodně nezpychl. Miluje Londýn s jeho nočním životem, raději však tráví čas se svými kamarády z mládí než aby se stýkal s celebritami.

Sezóna 2004 byla pro Valentina zlomová. Upsal se tehdy upadající Yamaze, vzal s sebou Jeremyho a prakticky skoro celý tým a společně dokázali z Yamahy udělat vítěze celého ročníku. Smazal tak fámy o tom, že vyhrává jen proto, že má nejlepší motorku na světě, Hondu. Od té doby pravidelně získává titul mistra světa, dohromady jich má v nejsilnější třídě 5, celkově ze všech kubatur 7.

Začátkem roku 2006 se hovořilo o tom, že by Rossi mohl z motorek přejít do některého z automobilových šampionátů. Ostatně ho velice baví závody rally. V roce 2004 dostal od stáje Ferrari Formule 1 nabídku vyzkoušet si jejich vůz. Od té doby s formulí neustále koketoval, testoval ale málokdo si přál, aby v budoucnu startoval třeba po boku Michaela Schumachera, či ho nahradil po jeho odchodu. Vale by byl pro formuli nepostradatelným suvenýrem a magnetem na sponzory, média a peníze. A nebylo by skoro vůbec důležité, jestli je rychlý, nebo ne. Prvního června 2006 ale podepsal s Yamahou smlouvu i na sezónu 2007 v nové kubatuře 800 ccm a Formuli 1 dal prozatím "vale" :-)

V únoru 2006, několik týdnů před další sezónou Moto GP Valentino tajně testoval v italském Misanu vůz GT stáje Racing Box Team - Maserati MC12, předtím jezdil také s vozem Dodge Viper. Testy přichystal bývalý pilot stáje Gabriele Matteuzzi, otec Rossiho současné přítelkyně Arianny.


Začátek sezóny 2006 začal smolně pádem v první zatáčce závodu v Jerezu. Ale hned druhým startem dotáhl rekord 54. vítězství Mika Doohana v královské třídě. Přesto v posledním roce kubatury do 990 ccm na titul mistra světa s 247 body nedosáhl. V zimní přestávce se zúčastnil světového šampionátu v rallye FIA World Rally Championship na Novém Zélandu a nevedl si vůbec špatně, jeho budoucnost v tomto sportu je stále jednou z možností, nejdříve však až po sezóně MotoGP 2008.

Bohužel i sezóna 2007 nebyla pro Valeho ideální. Před posledním závodem si zlomil ruku a musel z něj po několika kolech odstoupit a z druhého místa ho odsunul Dani Pedrosa.

Letos jeho stájového kolegu Colina Edwardse vytřídal loňský mistr světa dvěstěpadesátek Jorge Lorenzo a zatím si vede více než úspěšně. Tým proto nemá prvního a druhého jezdce, každý jakoby měl svoji stáj.

Biografie platná k dubnu 2008

Kromě změny stáje

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

SedSlupelow hykhu

(pharmaceptica, 3. 7. 2021 8:41)

chloroquine natural sources https://www.pharmaceptica.com/

SedSlupelow ktedx

(pharmacepticacom, 19. 6. 2021 21:51)

tadalafil citrate https://pharmaceptica.com/

Violent blood load

(ALaraReews, 29. 7. 2018 5:06)

Pression arterielle est comment calleux votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre moelle bat, il pompe le sang par de vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-femme-pharmacie-france/